Korzyści płynące z ćwiczeń dla zdrowej skóry

Naukowcy badający korzyści płynące z ćwiczeń dla zdrowej skóry doszli do niesamowitych wyników badań, które zostały opublikowane w kwietniu w New York Times.

Naukowcy badali skórę pośladków 29 mężczyzn i kobiet w wieku od 20 do 84 lat. Odkryli, że u uczestników powyżej 40 roku życia, którzy regularnie ćwiczyli, skład skóry był bardziej zbliżony do skóry 20-latka.

Nie było jednak sposobu, by stwierdzić, czy jest to efekt ćwiczeń, genetyki czy czynników związanych ze stylem życia.

Następnie naukowcy poprosili grupę siedzących ochotników w wieku 65 lat lub starszych, aby zaczęli ćwiczyć.

Po trzech miesiącach naukowcy przeprowadzili biopsję skóry ochotników i stwierdzili, że wewnętrzne i zewnętrzne warstwy wyglądały bardziej jak skóra 20-40-latków!

Ćwiczenia zdecydowanie zmieniły skład ich skóry, choć pytanie za milion dolarów brzmiało dokładnie JAK.

Jedną z teorii był efekt podniesienia poziomu "miokin". Są to substancje emitowane do krwiobiegu podczas ćwiczeń.

Jedna z miokin, zwana IL15, była znacznie podwyższona, co doprowadziło badaczy do wniosku, że dodatkowe miokiny muszą być związane ze zmianami skórnymi, które zachodzą w wyniku ćwiczeń.

Nie musisz być naukowcem, by wiedzieć, że Twoja skóra wygląda o wiele lepiej, gdy ćwiczysz. Nabiera ona pewnego blasku - a oto dlaczego:

olejek

5 korzyści płynących z ćwiczeń dla zdrowej skóry.

1. Wspomagają krążenie, a zwiększony przepływ krwi dostarcza tlen i składniki odżywcze do komórek skóry, dzięki czemu skóra pozostaje zdrowa i pełna życia.

2. Wypłukuje z organizmu zanieczyszczenia komórkowe, takie jak wolne rodniki

3. Zmniejsza stres, co może poprawić stan skóry zaostrzony przez stres, w tym trądzik i egzemę.

4. Intensywne ćwiczenia sprawiają, że się pocisz, co oczyszcza organizm z toksyn, które mogą zatykać pory i prowadzić do powstawania pryszczy i trądziku. (Ważne jest, aby oczyścić twarz po ćwiczeniach, aby usunąć toksyny)

5. Jest przeciwstarzeniowy - z wiekiem nasza skóra traci swoją młodzieńczą warstwę tłuszczu. Jeśli zbudujesz beztłuszczową masę mięśniową, która znajduje się tuż pod powierzchnią skóry, stworzysz młodszą, napiętą skórę.

GORĄCA RADA: Najlepszym ćwiczeniem przeciwstarzeniowym jest trening oporowy, w którym wykorzystujesz ciężar własnego ciała do ćwiczenia mięśni (np. wypady i pompki).

Nie zapominaj o ochronie skóry przed słońcem, jeśli ćwiczysz na zewnątrz, stosując naturalny filtr przeciwsłoneczny i ZAWSZE pij wystarczającą ilość wody, aby zachować odpowiednie nawodnienie podczas ćwiczeń (odwodnienie jest bardzo niekorzystne dla skóry).

 

Dowiedz się więcej na: http://cosmonatura.pl/

 

Zobacz także

Czy Jane Iredale jest Cruelty-Free i Vegan?

Ten post może zawierać linki partnerskie, dzięki którym bez dodatkowych kosztów dla Ciebie, mogę zarobić...

Czytaj dalej

Czy Alima Pure jest wolna od okrucieństwa i wegańska?

Ten post może zawierać linki partnerskie, za które bez dodatkowych kosztów dla Ciebie, mogę otrzymać niewielką...

Czytaj dalej